7. archiv zajímavých úloh |
|
Máme dvanáct kulečníkových koulí, jedna z nich je vadná.
Víme, že má jinou hmotnost než ostatní, nevíme však, jestli je lehčí nebo těžší.
K dispozici máme přesné rovnoramenné váhy.
Otázky
|
Kolik (minimálně) potřebujeme vážení, abychom určili vadnou kouli?
Můžeme současně určit, jestli vadná koule je lehčí nebo těžší než ostatní? |
Zkouška
Máte-li prohlížeč s podporou JavaScriptu, můžete vyzkoušet, jestli máte správné řešení.
Neznámý vandal vytrhl ze zajímavé knížky jeden list. Součet zbývajících stran je 13000.
Otázky
|
Kolik měla knížka stran?
Jaká čísla stran byla na vytrženém listu? |
Zkouška
Máte-li prohlížeč s podporou JavaScriptu, můžete vyzkoušet, jestli máte správné řešení.
Učitel hudby říká učiteli matematiky: "Vidím do školy přicházet tři osoby, které jsou dohromady stejně staré jako ty. Jestliže jejich věky znásobíme, dostaneme číslo 2450."
Učitel matematiky povídá, že mu pro určení stáří těchto osob tyto informace nestačí. Učitel hudby doplní svoji informaci tím, že žádný z těch tří není starší než ředitel.
Nyní už učitel matematiky ví, jak staré jsou tyto osoby.
Otázka
|
Jak starý je ředitel? |
Zkouška
Máte-li prohlížeč s podporou JavaScriptu, můžete vyzkoušet, jestli máte správné řešení.
Sestavte desetimístné číslo složené z číslic 0, 1, ..., 9 (každá číslice je použita právě jednou), které má následující vlastnost: první dvojčíslí je dělitelné dvěma, první trojčíslí je dělitelné třemi, první čtyřčíslí je dělitelné čtyřmi atd., až celé desetičíslí je dělitelné deseti.
Otázky
|
Sestavte hledané číslo. Kolik má úloha řešení? |
Zkouška
Máte-li prohlížeč s podporou JavaScriptu, můžete vyzkoušet, jestli máte správné řešení.
V Mongeově projekci je těleso určeno svým nárysem a půdorysem. Viditelné hrany jsou znázorněny plnou čarou a neviditelné hrany čárkovanou čarou.
|
|
Úkoly
|
Nakreslete bokorys tělesa, které je na obrázku. (1b)
Existuje několik typů (tříd) řešení. Najděte nějaké další typy řešení. (1b) |
Odkazy
Zkuste vyřešit aktuální úlohu.
Můžete se podívat na tabulku úspěšných řešitelů nebo na stránku věnovanou novým úlohám.
Jdi na předchozí archiv / následující archiv.
|