5.9. Opakování

Cvičení
Cvičení

Úkol k textu

Zadání 1)

S využitím deklarované třídy vytvořte desetiprvkové pole a inicializujte prvek ch hodnotami AJ. Následně toto pole vytiskněte.
#include <iostream.h>

class letters {
  char ch;
public:
  letters(char c) { ch = c; }
  char get_ch() { return ch; }
};


Řešení

Úkol k textu

Zadání 2)

Přepište v následujícím programu všechny příslušné odkazy na explicitní ukazatel this.
#include <iostream.h>

class myclass {
  int a, b;
public:
  myclass(int n, int m) { a = n; b = m; }
  int add() { return a+b; }
  void show();
};

void myclass::show()
{
  int t;

  t = add();
  cout << t << "\n";
}

int main()
{
  myclass ob(10, 14);

  ob.show();

  return 0;
}


Řešení

Úkol k textu

Zadání 3)

Napište program, který bude při použití new dynamicky alokovat float, double a char. Zadejte do těchto dynamických proměnných hodnoty a zobrazte je. Nakonec uvolněte celou dynamicky přidělenou paměť pomocí delete.

Řešení

Úkol k textu

Zadání 4)

Převeďte následující kód na jeho ekvivalent, který používá new.
char *p;

p = (char *) malloc(100);
// ...
strcpy(p, "Test");


Řešení

Úkol k textu

Zadání 5)

Co je v následujícím programu chybné?
#include <iostream.h>

void triple(double &num);

int main()
{
  double d = 7.0;

  triple(&d);

  cout << d;

  return 0;
}

void triple(double &num)
{
  num = 3 * num;
}


Řešení

Úkol k textu

Zadání 6)

Co je to ukazatel this?

Řešení
flash\test4.swf
Test
Kliknutím na ikonu spustíte test.