Počítačová grafika - prezenční studium
Zde naleznete informace k předmětu Počítačová grafika (714-0591/02),
Hornicko-geologická fakulta,
letní semestr 2017/2018.
Osnova předmětu
Sylabus v systému
EDISON
(nebo ve formátu
PDF
)
Podmínky k udělení zápočtu
-
dokončení úloh započatých na cvičení
-
předvedení prezentace na téma počítačové grafiky (10 - 15 minut)
-
podle počtu dokončených úloh a podle úrovně prezentace lze získat až 20 bodů, minimálně je
pro zápočet nutné mít aspoň 5 bodů
Informace ke zkoušce
Zkouška bude rozdělena na tři části a je možno ji absolvovat v jednom řádném
a dvou opravných termínech.
-
praktická část obhajoba semestrálního projektu [max. 60 bodů]
-
vytvoření grafického díla dle vlastního námětu pomocí programu POVRay a
v prostředí 3D modeláře Google SketchUp
-
námětem se myslí pokud možno reálná scéna s několika objekty ve vhodné kompozici
-
u výtvoru v prostředí programu POVRay se hodnotí: vhodná volba geometrických
objektů, úroveň provedení jejich
vnějšího vzhledu, užití množinových operací CSG, realizace většího počtu
stejných nebo podobných objektů pomocí
programátorských direktiv (užití cyklů, podmínek apod.), přehlednost
zdrojového kódu (užití poznámek), parametrizace
objektů ve scéně (vhodné názvy parametrů), výsledná animace
-
ve SketchUpu se hodnotí: geometrie a vzhled
-
celkově se hodnotí: nápad, vlastní iniciativa, celkový dojem
-
početní úloha podobná těm, které byly řešeny ve cvičení
(pixely, dpi, bajty apod.) [max. 10 bodů]
-
teoretická otázka náhodná volba (z níže uvedeného seznamu) následovaná
stručným, jasným a výstižným výkladem
(co je TO, jaké TO má vlastnosti, kde se TO používá) [max. 10 bodů]
Seznam zkouškových otázek
-
Základní pojmy počítačové grafiky
- rastrová, vektorová grafika
-
Základní barevné systémy
- systémy RGB, CMY(K); další systémy
-
Metoda sledování paprsku
- princip, vlastnosti
-
Zobrazovací soustava
- CRT monitor, LCD panel, grafický adaptér
-
Skenování a tisk
- princip fungování skenerů a tiskáren, jejich typy a vlastnosti
-
Grafické formáty
- základní rastrové formáty, další typy formátů
-
Kompresní algoritmy
- způsoby komprese grafických dat
-
Křivky počítačové grafiky
- typy křivek, způsoby jejich určení, vlastnosti
-
Plochy počítačové grafiky
- typy ploch, plátování, vlastnosti jednotlivých typů
Odkazy k jednotlivým tématům
Teorie
GeoGebra
POV-Ray
SketchUp
Další odkazy